The Social Network





Punk Billionaire Genius
 
 




FACEMASH.COM 22,000 visitors within 4 hours! Hell yeah,aku ni pun belum pasti dapat 1 visitor untuk post ni dalam masa 1 tahun.




SmileyHAahaha Kesian!

Walaupun agak lambat untuk bercerita pasal cerita ni daripada orang lain, tapi mamposlah! Baru je habis tengok cerita The Social Network(TSN). Memang betul-betul best cerita ni. Lepas tengok cerita TSN, aku rasa bersemangat (tiba-tiba je datang). Jom laya scene-scene dalam TSN.


Our generational hero that we never asked for. Dia ni xkisah pun pasal ashion. Tengok dalam movie ni, pakaian dia pakai very simple. Hoodie jacket & jeans tu je. Selalu pakai selipar je.Hahaha.Harvard student tu! Rilek je mamat ni. Apa yang aku belajar dari dia ni, untuk berjaya kita takyah contact terlalu ramai, duit, hiburan, yang kita perlu ada, adalah idea, kesungguhan. Yang lain tu akan menyusul kemudian. Just do it! hehe.


The Sopranos ni pun penting juga. Diorang yang bagi idea untuk memulakan site social network. Diorang ni juga bua cerita TSN lagi best. hahaha. Baru dramatik sikit.


Orang penting dalam Facebook, tanpa dana mamat ni utk startup facebook, kita semua mungkin takkan merasa ketagihan facebook, penyakit yg melarat sampai ke org tua, termasuk najib dan rosmah.hihi.

Ada lagi orang penting,iaitu ex-gf dia. Sebab ex dia lah, menyebabkan Mark berang dan tambah semangat un tuk buat lagi better. Thanx Miss Ex!


WTF?! Apsal mamat ni ada? Masa 1st aku tgk ada Justin ,terus spoil mood aku tengok cerita ni.On the spot. Xtawla kenapa, maybe sebab dalam otak aku Justin ni lekat satu image POP singer dan xsesuai dalam lakonan. Haha (Marah nanti peminat Justin) . Walaupun Sean(watak justin) ni kakijoli, bagus juga dia bagi free consultation and stuff. Nasib baik kantoi drugs kat party tu. Tapi still ada share dalam Facebook Corp.

Lepas aku tengok cerita ni aku rasa nak je belajar kat Harvard(kah kah kah berangan je la) . Aku ingat Harvard ni intelectual orang2 nya,rupanya culture & students dia lebih kurang macam college lain. Kesimpulan post hari ni, memang best la cerita ni, very inspiring.
Tapi serius, aku memang nak sangat belajat kat sana.

Disclaimer : I do not own any of these pictures. Collect form Google and IMDB.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments :

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme